reklama

Projektowanie sklepu internetowego - co wziąć pod uwagę?
W czasach szybkiego rozwoju technologii oraz coraz częściej wybieranych zakupów za pomocą internetu, projektowanie i zakładanie sklepu internetowego jest nie lada wyzwaniem. Warto więc zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii podczas tworzenia naszego sklepu.

2020-12-07 11:05:42 Artykuł Partnera 1195


projektowanie sklepów internetowych
 projektowanie sklepów internetowych

Jaki system CMS do sklepu internetowego wybrać?

Projektowanie sklepów internetowych należy rozpocząć od wyboru systemu CMS. CMS to nic innego jak System Zarządzania Treścią, czyli specjalne oprogramowanie. Dzięki temu jesteś w stanie tworzyć i modyfikować swój sklep internetowy bez profesjonalnej wiedzy w zakresie programowania. Odpowiedni wybór tego systemu ułatwi Tobie funkcjonowanie oraz dopasuje się nie tylko do Twoich potrzeb, lecz także do potrzeb Twoich Klientów. 

Wordpress i Woocommerce

Bardzo popularną platformą jest WordPress, który przy użyciu darmowej wtyczki WooCommerce świetnie sprawdza się przy prowadzeniu sklepu internetowego. Sprawdzi się ona zarówno w przypadku oferowania fizycznych towarów, jak też cyfrowych produktów, tzn. tych, które Klienci mogą na przykład pobrać. Jest to doskonałe rozwiązanie, gdy wcześniej prowadziłeś stronę internetową, a obecnie chcesz rozszerzyć swoją działalność poprzez dodanie sklepu internetowego. Atutem tego rozwiązanie jest łatwe zarządzanie sprzedażą, a także rozbudowywanie sklepu przez użycie dostępnych i w większości darmowych wtyczek. Ten system dobrze sprawdzi się w przypadku prowadzenia działań marketingowych. 

Prestashop

Jednym z najpopularniejszych wyborów jest system PrestaShop, który jest niezwykle łatwy w obsłudze. System ten umożliwia Ci także skorzystanie z modułów rozszerzających, gdzie większość z nich jest po prostu darmowa, a więc nie narażasz się na dodatkowe i zbędne koszty. Podstawowe moduły umożliwiają prostą optymalizacje pod SEO, a sam system umożliwia Tobie także połączenie z serwisem Allegro oraz z platformami porównującymi ceny. 

Magento

Kolejnym, niemniej popularnym system jest Magento. Dostępne są dwie wersje tego rozwiązania - Magento OpenSource (darmowe), które jest świetnym rozwiązaniem dla właścicieli średniej wielkości sklepów internetowych i druga - Megento Commerce (płatne), który jest potężnym silnikiem, dostosowanym pod obszerne sklepy internetowe, wraz z niestandardowymi dodatkami oraz funkcjonalnościami. 

Projektowanie sklepu internetowego

Sklep internetowy powinien być przede wszystkim atrakcyjny dla użytkownika oraz prosty w obsłudze, to znaczy pozwolić użytkownikowi zakupić produkt za pomocą niewielu kliknięć. Setki podstron oraz kategorii nie są dobrym rozwiązaniem, a w aspekcie samego wyglądu powinniśmy postawić na lekki i przejrzysty design.

Ważne jest to, by użytkownik mógł zobaczyć, co chce kupić oraz łatwo przejść do koszyka, by manewrować w dalszych zakupach i w zapłacie. To samo dotyczy samej nazwy domeny sklepu internetowego - powinna być ona po prostu nazwą sklepu, który utkwi w pamięci użytkowników i pozwoli na dalsze polecanie innym użytkownikom. Poruszanie się po twojej stronie musi być na tyle proste, by Klient intuicyjnie trafił do produktów i kategorii, których w danym momencie poszukuje. Bardzo ważny jest także dobór zdjęć na stronie internetowej Twojego e-biznesu.

Marketing oraz kwestie techniczne

Świetnie zaprojektowana strona to podstawa i to właśnie od niej powinniśmy zacząć, jednak nie należy pomijać kwestii samego marketingu, a co za tym idzie - widoczności w sieci internetowej. Pamiętajmy więc o odpowiednich opisach oraz słowach kluczowych, które są niezwykle ważne do pozyskiwania Klientów oraz rozwoju naszego sklepu.

Nie zapominajmy także o użyteczności naszego sklepu oraz komforcie potencjalnych Klientów, a co za tym idzie o prędkości ładowania naszego sklepu. Im szybciej załaduje się Twój sklep, tym większa szansa na to, że potencjalny Klient zostanie na Twojej stronie i zapełni koszyk. Jest więc o co walczyć - dlatego też warto zapoznać się z zasadami prędkości ładowania stron oraz z wydajnością urządzenia, z którego korzysta Twój Klient.

Pamiętaj, że tworzenie i projektowanie sklepów internetowych wiąże się z ciągłymi zmianami, dlatego też warto być na bieżąco i śledzić aktualności oraz dostępne rozwiązania.