reklama

Dostałeś wiadomość o nieuregulowanym rachunku? Sprawdź jej wiarygodność zanim zapłacisz
Tym razem oszuści podszywają się pod „PGE”.

fot
 fot

Phishing to rodzaj oszustwa, który polega na podawaniu się za inną osobę, podszywaniu się pod firmę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, danych logowania, danych karty kredytowej, konta bankowego lub używanych haseł. Tym razem oszuści podszywają się pod „PGE”.

Policjanci ostrzegają przed oszustami podszywającymi się pod „PGE”, którzy za pośrednictwem wiadomości SMS, wzywają do uregulowania należności. Nie jest to nowy sposób oszustów, którzy niestety często wracają do starych i sprawdzonych metod. Podobna kampania phishingowa była wykorzystywana przez złodziei już w zeszłym roku. W wiadomości jest informacja o konieczności dokonania dopłaty oraz link, który ma pozwolić szybko rozwiązać problem. Prowadzi on na fałszywą stronę, gdzie ofiara ma do wyboru kilka metod płatności. W tym miejscu nastąpi próba wyłudzenia danych kart lub loginów oraz haseł do bankowości elektronicznej.

Na stronie PGE ukazało się ostrzeżenie, które mówi jak odróżnić prawdziwy SMS od wiadomości oszusta: „spółka podkreśla, że w SMS-ach przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych.”

Zwracajmy uwagę na to, kto i co do nas pisze. Nie korzystajmy z linków, które otrzymujemy od nieznanych osób i nie logujmy się przez nie na swoje strony bankowe. Nie wpisujmy nigdzie numeru swojej karty, nie wpisujmy wygenerowanych kodów Blik. Aby nie paść ofiarą oszustów, zachowajmy szczególną ostrożność.

Jeśli utraciłeś czujność i kliknąłeś w przesłany sms’em link, natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem z innego telefonu. Powiadom również Policję. Należy reagować natychmiast.